Átrendezett képzettségek a 4.5-ös verzióban

A 4.5-ös verzió eltávolított a karakterlapról négy képzettséget (Nyelvtudás, Orvoslás, Jog, Műszaki ismeretek), amelyeket viszonylag ritkán lehetett alkalmazni a kalandokban. Ehhez kapcsolódóan több más képzettség is új nevet kapott vagy más kategóriába került. (Részletes leírás elérhető a változtatások listájában.)

A korábban használt kalandozók tudása változatlan marad, még olyankor is, amikor azt a tudást az új szabályok szerint nem lehetne megvenni annyi Kp-ból, amennyivel a kalandozó rendelkezett. (Az egyszerűség kedvéért néhány esetben kicsit bővülhet az érintett kalandozók tudása.) Az áthelyezett és átnevezett képzettségeket a következő szabályok szerint kell kezelni:

A Nyelvtudás, az Orvoslás, a Jog és a Műszaki ismeretek képzettségekhez nem tartoznak helyettesítő képzettségek: ezeknek az új verzióban változatlan a neve és a hatása, csupán átkerültek az extra képzettségek közé.

Mivel ezeket a képzettségeket viszonylag ritkán tudják alkalmazni a kalandozók, így esetleg célszerű lecserélni azokat a kalandozókat, akiknek túlságosan sok ilyen képzettsége van. (Új kalandozó választása esetén persze a régi kalandozó továbbra is él valahol Zailtasun világában, csak éppen nem ő vállalja el azokat a küldetéseket, amelyekről a kaland szól. Aki „nehéz módban” szeretne játszani, az nyugodtan megtarthatja a kalandozóját.)

A kalandok helyzeteihez kevésbé illeszkedő képzettségek miatt lecserélt régi kalandozókat a játékos (pontosabban a játékos új kalandozója) segítségül hívhatja, amennyiben mégis szükség lenne a szaktudásukra. Ez annyit jelent, hogy a két kalandozó ismeri egymást és az új kalandozó tudja, hogy a régi kalandozó egy megbízható személy, aki tisztességes fizetségért elvégzi a tudásához illő feladatokat. Természetesen ezt a lehetőséget korlátozza a kaland helyszíne – ha egy isten háta mögötti mocsárban van a kaland, akkor szinte biztos, hogy a régi kalandozó messze van.